Torba z biustonosza

10 listopada 2006, 11:11

Produkująca bieliznę firma Triumph International Japan wypuściła na rynek biustonosz, który można z łatwością przekształcić w torbę na zakupy. No! Shopping Bag Bra (NO! reji-bukuro bra), bielizna przyjazna dla środowiska, stanowi część akcji zmniejszenia liczby plastikowych reklamówek (jest to główny cel Ustawy o Recyklingu Opakowań i Pojemników, przygotowanej w czerwcu przez japońskich prawodawców).



Nowatorski akumulator można błyskawicznie naładować

19 maja 2014, 16:10

Japońska firma Power Japan Plus poinformowała o opracowaniu nowego typu akumulatora przydatnego m.in. do zasilania samochodów. Największą jego zaletą jest krótki czas ładowania. Jak zapewniają wynalazcy, nowy akumulator ładuje się 20-krotnie szybciej niż akumulatory litowo-jonowe


Ładowarka w stroju kąpielowym

26 kwietnia 2007, 07:31

Padnie czy nie padnie, a może wziąć ze sobą ładowarkę, w końcu zawsze gdzieś znajdzie się kontakt. A może skorzystać z chwil spędzanych w samochodzie w godzinach szczytu? Wychodząc na basen czy na plażę, współczesna kobieta już nie musi drżeć na myśl o wyczerpującej się baterii telefonu komórkowego.


Styropianowe domki odporne na trzęsienia ziemi

20 czerwca 2017, 06:15

Choć firma Japan Dome House sprzedaje swoje styropianowe domy już od 15 lat, od kwietnia zeszłego roku, kiedy to prefekturę Kumamoto nawiedziło trzęsienie ziemi o sile 7 stopni w skali Richtera, zapotrzebowanie na nie wzrosło lawinowo. Czemu? Przede wszystkim dlatego, że konstrukcje w kształcie stożka są odporne na wstrząsy.


Verizon kupił Yahoo!

25 lipca 2016, 14:24

Przed ośmioma laty emocjonowaliśmy się walką Microsoftu o przejęcie Yahoo!. Koncern z Redmond chciał kupić niegdysiejszą gwiazdę internetu za niemal 50 miliardów dolarów. Microsoft nie zrealizował swoich planów, a teraz to, co pozostało z Yahoo! zostało kupione przez Verizon za 4,83 miliarda USD.


Państwowy fundusz zainwestuje w Sharpa i Toshibę?

21 grudnia 2015, 10:42

Innovation Network Corporation of Japan (INCJ), wspierany przez państwo fundusz, prowadzi zaawansowane rozmowy nt. zainwestowania w Sharpa oraz Toshibę. Jak donosi Reuters, INCJ, który jest największym udziałowcem Japan Display, ma podobno zamiar zainwestować w produkujący monitory wydział Sharpa i połączyć go z Japan Display


Foxconn chce kupić Sharpa

22 stycznia 2016, 10:48

Jak dowiedział się The Wall Street Journal tajwańska firma Foxconn zaoferowała 625 miliardów jenów (5,3 miliarda dolarów) za przeżywającego problemy japońskiego Sharpa. Koncern, który był już dwukrotnie ratowany przez banki, rozważy też konkurencyjną ofertę, którą złożył rządowy japoński fundusz inwestycyjny Innovation Network Corp. of Japan


Pomarańczowy nietoperz – nowo odkryty gatunek afrykańskiego ssaka

15 stycznia 2021, 04:30

Grupa naukowców pracujących pod kierunkiem specjalistów z Amerykańskiego Muzeum Historii Naturalnej oraz Bat Conservation International odkryła nowy gatunek nietoperza. Pomarańczowo-czarne zwierzę zamieszkuje jedno z pasm górskich w Zachodniej Afryce. Odkrycie pokazuje, jak ważne dla różnorodności nietoperzy są subsaharyjskie pasma górskie.


Wiemy, kto kupi Toshiba Memory

20 września 2017, 09:02

Japońsko-amerykańsko-południowokoreańskie konsorcjum zostało wybrane przez Toshibę spośród chętnych do zakupu Toshiba Memory. Jak informuje agencja Kyodo, Toshiba kończy negocjacje z innymi oferentami i będzie rozmawiała tylko ze wspomnianym konsorcjum, które w ubiegłym tygodniu podpisało zobowiązanie do przeprowadzenia szybkich negocjacji.


Neandertalskie geny wpływają na to, czy palimy papierosy i pijemy alkohol

7 października 2022, 11:01

Od dawna wiemy, że zaburzenia pracy centralnego układu nerwowego, objawiające się chorobami neurologicznymi i psychicznymi, są często dziedziczne. W wielu przypadkach udało się zidentyfikować genetyczne czynniki ryzyka tych schorzeń. Jednak wielką niewiadomą powstaje ich ewolucja. Można bowiem zadać sobie pytanie, dlaczego genetyczne czynniki ryzyka takich chorób nie zostały wyeliminowane w toku ewolucji


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy